Längesedan

Undeer tiden jag inte har bloggat delvis för inte kom ihåg lösenordet och det inte riktigt ville att funka men nu updaterar jag min blogg.
Denna fågel målade jag för vad kan det vara 3 veckorsedan. Jag målade med vänsterhand en uppstoppad fågel. Vi fick ca 2 minuter på oss att skissa olika bilder med olika teckniker.
En annan tecknik vi använde var måla med kol och denna bilden skulle man måla lite insomat om man säger så.
Så jag målade av en plastblomma fast i närmare format.
Nu den senaste lektioner har jag målat lite olika saker. Bland annat har jag försökt måla hundkläder vilket blev ganska bra men kände att jag vill göra något annat så jag målade en hundkorg. Som jag senare kan göra utav lera. Jag valde att köra en hundkorg eftersom i svenskan gör vi ett eget företag och jag valde tillsammans med emelie att skapa ett hundpensionat så därför gör jag en egen hundkorg.
Detta är grunden har tänkt lägga till ett mönster. Ett hjärta med en tass i eftersom vårat företag heter Tassen på hjärtat, Hundpensionat och lyx.
Kommer mer sen.
Mvh Amy

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu kommenterar jag din blogg!!!! TJOHO!



Fina skisser du har lagt upp: jag gillar särskild skissen på blomman som du har lyckats uppförstora riktigt mycket, precis som uppgiften handlade om.



Spännande att följa ditt arbete med hundgrejerna som du skissar på nu. Lägg gärna upp bilder på de bilder som du inte väljer att jobba vidare med, för att visa hur brett du arbetar med dina idéer. Som t.ex. bilderna på hundkläderna. -Kriterier för högre betyg!

2011-05-24 @ 15:42:17
URL: http://9bbloggarbild.blogspot.com
Postat av: Tessan

Fin blogg!! :)

2011-05-24 @ 16:03:38
URL: http://tessanaslin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0